Cum am descoperit body painting-ul

Astăzi toată lumea a aflat despre body painting. Această formă se exprimare artistică a cucerit definitiv lumea. Că nu este prea nouă, știm. Că, acum multe sute de ani (un studiu pare să arate că până și omul de Neanderthal se folosea de această artă, ceea ce ne duce mult mai mult în trecut), fețele și trupurile erau acoperite cu desene ale căror semnificație ne străduim și astăzi, să o descifrăm în toată înțelepciunea sa, iarăși este cunoscut. Ceea ce știm mai puțin este că, uneori drumul spre această formă de exprimare poate începe cu o poveste. Mereu am susținut lectura și când dragostea de carte se întâlnești cu talentul la pictură, nu poate rezulta decât body painting. Mă rog la vremea aceea nu prea se auzise nici prin lume de această artă, iar pe la noi, singura formă de body painting se întâlnea doar pe ulițe, după vreo ploaie, când erau adunați cu joarda copiii, în case. Cu joarda, că altfel cine se dădea intrat în casă?
Să revenim, la cestiune, stimabililor! Deci, eu eram cu cititul și sora mea mai mare, Carmen, era talentul coloristic. Picta frumos, mânuia culorile minunat și aveam la îndemână, câte culori doream. Nici nu bănuia tatăl nostru ce urmări poate avea, întâlnirea celor două talente, sigure acasă într-o după-amiază liniștită cu rezerva sa de culori.
Vă veți întreba ce poate fi așa de grav? Păi să recapitulăm: două puștoaice cam de 8 ani și de 12 ani puse de fapte mari, un apartament cu două camere și o singură baie și ora la care tata se întorce de la serviciu, cu o dorință desigur, legitimă de a intra în baie. Singura baie.
El ar fi vrut să intre dar, cum am fi putut ieși noi? Dar să o luăm cu începutul. Winnetou. Cine nu îl cunoaște? Cine nu s-a vopsit alături de el în culorile războiului? Imaginar desigur, dar eu și sora mea, am trecut la fapte. Cu tempera. În cada albă, pe tot corpul și când ne admiram noi încântate de rezultat, auzim cheia în ușă și ne dăm seama brusc că, timpul a trecut mult prea repede. Ce să te mai speli? Ce să mai speli cada? Spaimă și disperare și la ușă tata care ne implora să ieșim din motive clare: era omul presat de nevoie și noi nu ne dădeam ieșite:
– Ce faceți dragă, amândouă în baie?
– Baie!!!
– Ce baie la ora 16? Ieșiți imediat!
– Imediat, tată! Stai să spălăm cada! Am fi vrut noi să o spălăm dar, cada nu se dădea curățată, neam! Cum să scoți frumusețe de tempera, cu buretele de baie și săpun de față? A încercat cineva? Noi da și nu prea am reușit. Și alunecam și ne împiedicam una de alta, o minune!
După un timp, negocierile dintre noi și tata au reînceput:
– Ieșiți imediat, că mă supăr! Vreau să intru în baie să mă spăl! Delicat dragul de el, nu?
– Ieșim imediat, tată! Și dăi și freacă-te pe corp, pe față, freacă faianța de pe pereții pe care-i pictasem tot alunecând și ținându-ne de ei, freacă cada și chiuveta, cu atâta sârg cum nu cred că am mai avut vreodată în viață. Doar ne motiva bătuta care ne aștepta la ieșirea din ”atelierul” ad-hoc, de la care nu prea vedeam ce anume ne-ar scăpa.
Când în sfârșit, după minute nesfârșite, am deschis ușa băii, tata s-a uitat năuc la noi și la baie, mulțumind cred cerului că ieșisem înainte să plece prin vecini, cerând voie la baie.
Cât despre adevărul șederii noastre în baie nu prea a fost nevoie să povestim căci, peste tot rămăseseră imagini nemuritoare, cu tempera de calitate și nici noi nu prea aveam culoarea regulamentară
Nu prea îmi mai amintesc reacția mamei la relatarea tatălui despre isprava noastră, dar cred că nu a fost prea dură, căci tot împreună ne-am apucat să facem cort în sufragerie fixându-l cu cuie în pereții proaspăt zugrăviți.

Alte povești ne spun astăzi psi, Adriana, Dana

Poate ați văzut pe internet isprava celor doi copii ce s-au jucat cu vopseaua și vă veți fi întrebat cum a fost posibil? Răspunsul vi l-am dat astăzi. Copii sunt inventivi, curioși și când își pun ceva în minte, reușesc să realizeze oricât de mult ar fi supravegheați de adulți. 

9 comentarii (+add yours?)

  1. Vulpita Calatoare
    Mai 22, 2015 @ 21:23:36

    Acum stiu de unde a mostenit talentul foarte simpaticul make-up artist, descoperit recent pe blogosfera! Ca doar tot cu pictatul pe piele se ocupa! :-))
    Mi-a placut istorioara, m-ai amuzat!
    Te pup!

    Răspunde

  2. Carmen Tudorache
    Mai 22, 2015 @ 21:33:28

    Declaratie solemna,..
    Prin prezenta aduc la cunostiinta natiunii ca,tot ce ati citit este purul adevar,..si eram doi indieni cu piile rosii cur-cu-bicolore din talpi pana-n ochii mariti de spaima ca a venit tata,…frumoase vremuri,..pup surioara mea Roxi cea fara de pacate,…hehehehe,ca eu incasam papara cu cureaua lata,..mai sa-l lase mama pe tata cu pantaloni-n vine,..
    ps,.Amintiri din copilarie ,..fericita fara net,.

    Răspunde

  3. roxdumitrache
    Mai 22, 2015 @ 21:55:30

    Așa este! Vezi ce bine că nu stateam la televizor? Data viitoare, povestesc despre cum escaladai tu fereastra de la dormitor de leșinau vecinii când te vedeau.

    Răspunde

  4. Carmen Tudorache
    Mai 23, 2015 @ 00:14:39

    ;P))))))

    Răspunde

  5. La capatul curcubeului
    Mai 23, 2015 @ 10:50:17

    „Şi Doamne, frumos mai era pe atunci…”🙂

    Răspunde

    • roxdumitrache
      Mai 23, 2015 @ 11:52:11

      ”căci şi părinţii, şi fraţii şi surorile îmi erau sănătoşi, şi casa ne era îndestulată, şi copiii şi copilele megieşilor erau de-a pururea în petrecere cu noi, şi toate îmi mergeau după plac, fără leac de supărare, de parcă era toată lumea a mea!”
      Și aș spune eu, tare ne mai plăcea să ne necăjim părinții cu năzbâtiile noastre! Fără grija zilei de mâine, toate treceau ușor uitând repede corecțiile primite pentru isprăvile zilnice. Copilărie.

      Răspunde

  6. roxdumitrache
    Mai 23, 2015 @ 12:23:41

    Lângă inima ta! Doar un semn să-i dai și ești din nou copil!

    Răspunde

Lasă un răspuns

