Băile Herculane – 2014

      Iată-mă din nou la drum spre stațiunea Băile Herculane. Autostrada București-Pitești, centura Piteștiului, drumul E574, drumul E70 și iată-mă la Băile Herculane. Dacă vă hotărâți să parcurgeți acest drum trebuie să știți că este bine să evitați sa tranzitați Craiova și să alegeți traseul ocolitor pe centură. Eu am ales să traversez orașul dar dacă vă grăbiți nu este o idee foarte bună căci, se lucrează la modernizarea căii de rulare a tramvaiului și trebuie să vă înarmați cu răbdare.
Lucrări veți întâlni și la podul peste Olt la ieșirea din Slatina, unde coloana de mașini se întindea în ambele sensuri pe mai mulți kilometri. Balșul și Strehaia au încheiat lucrările la drumuri deși, prin Strehaia este evident faptul că mai este mult până la finalizarea lucrării.
Impresii generale: mai marii orașelor străbătute nu par să se fi omorât cu dorința de schimbare. Lucrări începute și neterminate, case vechi cu arhitectură frumoasă lăsate în paragină sau varuite în culori ce îți taie respirația.
Slatina pare că a rămas undeva într-un timp din care nu are scăpare. Lucrările la pod ne-au obligat să facem un ocol pe câteva străzi, încercând să nu înțepenim la rândul nesfarșit de mașini și astfel am mai trecut în revistă alte lucrări menite să ajute orașul. Am salutat din mers Eroina de la Jiu alături de care păștea liniștit un cal și ne-am avântat pe pod. Ca de obicei lebedele ne-au petrecut plutind pe apa Oltului, netulburate de claxoanele șoferilor exasperați de așteptare.
Drumul din București spre Băile Herculane străbate șapte județe: Ilfov, Dâmbovița, Argeș, Olt, Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin. Intri și ieși de pe teritoriul administrativ al fiecărui județ sau municipiu, avertizat de însemne peste care timpul a trecut mai mult sau mai puțin. Slatina mă întâmpină de când mă știu cu același portal ce mă face să mă întreb dacă anul viitor îl voi găsi la fel, scorojit și trist.
În general aș conchide că drumul este bun, lucrările de anul trecut fiind cum-necum, aduse la un stadiu care permite tranzitarea localităților fără întârzieri astronomice. S-ar mai fi putut lucra puțín la centura ocolitoare  a municipiului Drobeta Turnu-Severin căci, ocolitoare sau nu, tu o străbați și aspectul dezolant de „țară a nimănui” te deprimă. De anul trecut până astăzi, a răsărit doar o benzinărie și atât.
Până și drumul ce străbate Băile Herculane este reparat asiduu, motivul nefiind desigur altul decât acela că, între 5-8 septembrie se vor serba ” Zilele orașului” și pe ultima sută de metri, autoritățile vor să nu dea în gropi cei ce vor veni cu acest prilej. Dar toată vara locuitorii orașului și turiștii ce or fi făcut ei? Ei, pe unde au trecut?
Dacă vă hotărâți să străbateți acest drum, nu uitați că de la Drobeta Turnu-Severin, apele Dunării vă vor însoți până la Orșova. Drumul este bun, nu se fac lucrări, traficul nefiind restricționat pe nici un sector.
Am parcurs încă o dată drumul București – Băile Herculane, fără incidente rutiere, fără prea multe aglomerări de trafic, mânată de dorința de a continua explorarea acestui ținut fabulos în care timpul a lăsat urme adânci.

102_8163 102_8174 102_8235 102_8249 102_8281 102_8302

6 comentarii (+add yours?)

  1. Aniela Deby
    Sep 04, 2014 @ 15:37:45

    Si eu , cand stateam la Craiova, mergeam foarte des la Herculane si tocmai de-asta trebuia tot timpul sa ma cazez la Dacia, imi placea ca era ieftin si ma duceam si la salon :))

    Din Slatina e mama mea, am fost anul trecut, anul asta .. imi era dor, dar vorba aceea, prea mult strica, mai bine mai rarutz ca e mai dragut. Ma bucur pentru calatoria ta, si bine te-am gasit 🙂

    Răspunde

  2. roxdumitrache
    Sep 04, 2014 @ 16:04:49

    Mulțumesc pentru vizită! Eu revin pentru a patra oara la Băile Herculane, despre care am scris și voi mai scrie căci, consider că merită să-și regăsească strălucirea de altădată. Îmi place drumul de la București la stațiune, îmi place să revăd toate așezările prin care trece drumul și să le urmăresc transformările. Astăzi din păcate multe din vechile hoteluri din Băile Herculane sunt închise.Totuși este un loc foarte frumos și oferă multe beneficii pentru sănătate. Sunt mulți turiști fideli care revin aici an de an.

    Răspunde

  3. Alexa T
    Sep 04, 2014 @ 18:36:07

    Ce imi place sa calatoresc… 😉 sa vilegiaturez „avec toi c’est soir”… si sper sa vad cat mai multe instantanee faine!!…

    Răspunde

  4. Alexa T
    Sep 04, 2014 @ 18:38:17

    Ce imi place sa calatoresc… 😉 sa vilegiaturez “avec toi ce soir”… si sper sa vad cat mai multe instantanee faine!!…

    Răspunde

  5. roxdumitrache
    Sep 04, 2014 @ 19:18:36

    Am să încerc să postez cât mai multe imagini din Băile Hercula și împrejurimi.

    Răspunde

Lasă un răspuns

