Povestea unei flori – calceolaria hybrida

calceolaria hybrida

calceolaria hybrida

Calceolaria hybrida sau Poşeta doamnei este o plantã cu flori spectaculoase, originarã din America Centralã şi de Sud. Florile pot fi galbene, roşii sau portocalii curate sau presãrate cu mici puncte. Delicatã, cu o inflorescenţã bogatã este extrem de plãcutã vederii.
Povestea acestei flori pe care am cãutat-o ani de zile este strâns legatã de povestea primelor mele zile de stagiaturã. Eram singurã,  în luna octombrie într-un oraş precum Constanţa ce parcã amortea la sfârsitul sezonului. Ce credeţi cã puteam face într-o zi de duminicã când în sfârşit eram liberã, singurã şi fãrã sã cunosc pe nimeni în oraş? Mã plimbam pe strãzi, sã le cunosc şi aflu cele mai bine aprovizionate magazine, mergeam la Cazinou pe malul mãrii sau în Piaţa Ovidiu şi înapoi acasã.
În drumurile mele, pe bulevardul Republicii, cum vii de la garã, imediat dupã micul parc cu fântâna cântãtoare (pe atunci), între douã blocuri, este o vilã veche. Este şi acum, lãsatã în pãrãsire, aproape în pragul prãbuşirii. Atunci era o casã frumoasã şi în geam am vãzut pentru prima oarã aceastã floare. Nu o mai vãzusem şi la serviciu nimeni nu s-a lãmurit din descrierea mea, ce floare vãzusem. Şi aşa au început plimbãrile mele prin faţã acestei case. Doar ca sã o vãd. Nu aveam curajul sã mã apropii sã întreb cum se numeşte. Am trecut de nenumãrate ori pe jos, prin faţã ferestrelor impodobite cu ghivece cu calceolaria. Când am revenit în Bucureşti am cãutat-o în florãrii dar, nu am gãsit-o. Parcã fusese un vis. Vis de stagiaturã. Pânã anul trecut când ne-am întâlnit din nou şi de atunci, mã strãduiesc sã deprind cum trebuie sã o îngrijesc.

La primul drum la mare voi cãuta din nou casa şi, în speranţa cã mã aşteptã încã, voi alãtura cele douã repere din viaţa mea de stagiarã rãtãcitã în oraşul de la malul mãrii.

2 comentarii (+add yours?)

  1. Alexa T
    Apr 06, 2014 @ 13:00:37

    Super ar fi… (dupa 30 de ani) ma tem ca proprietarii vor fi imbatranit, dar cum speranta…stii tu… poate regasesti fereastra, precum si alte ghivece cu flori!!

    Răspunde

  2. roxdumitrache
    Apr 06, 2014 @ 14:31:09

    Proprietarii sau urmasii lor cred ca se cearta in instanta. In fiecare an am trecut prin casei si am vazut cum se degrada. Poate sa se fi facut ceva in ultimele luni de cand nu am vazut-o. Despre ghivecele cu flori….

    Răspunde

Lasă un răspuns

