Psi-luneli – cântecul cepei

 

În coşul de rãchitã sãteau aliniate
Trei cepe roşii şi-alte trei mai albe.
Se odihneau alãturi de o raţã grasã
Ce aştepta sã dea un recital pe varzã!
 
Grãii o ceapã, cea mai dolofanã,
Privind la raţa ce stãtea cuminte:
“-Vezi bine scumpã raţã, fãrã mine
Nicio mâncare nu se poate face!”
 
Cu lacrimile mele aromate,
Cu foile ce zboarã fãrã numãr,
Eu strâng în jurul meu o lume
Ce doar pe mine mã apreciazã!
 
Surâse raţa blând privind la ceapã
Cum aere îşi da întreagã fiind,
Ştia vezi bine cã va fi o clipã
Când în bucãţi, tocatã va sfârşi.
 
Prãjitã bine în ulei fierbinte,
În varza albã se va rãtãci apoi,
Şi nimeni nu va sta sã o adune,
Cãci doar la raţã ei se vor gândi.
 
Şi biata ceapã va jeli amarnic
Cã fuse îngâmfatã şi se-nfipse
Sã fie prima la tocat şi arsã
În cratiţa în care o raţã stã pe varzã!
 
Cum ceapa fuse tema, am scris-o cumintica
dar multe alte cepe mai savuros descrise
v-asteapta rabdatoare la psi sa le gasiti!
10 comentarii (+add yours?)

  1. dagatha
    Mar 09, 2014 @ 21:16:15

    😆
    Deci e clar! Lumea e dusă!
    iar poema ta despre ceapă, Roxana dragă, m-a cucerit! Deși eu am rămas cu gândul la rață! 😆

    Răspunde

  2. roxdumitrache
    Mar 09, 2014 @ 21:25:02

    Dusa rau! Am o problema cu ceapa asta: fara ea nu se poate dar o jelesc mereu de imi vine sa o…omor! Dar sa ii scriu un poem nu credeam sa ajung vreodata!

    Răspunde

  3. Adriana
    Mar 09, 2014 @ 21:34:04

    No, că am găsit completate la ceapa mea spioană, ce îşi scoate foile una câte una! Deşi…mor după raţă! Faină scriere…tu-i ceapa ei!

    Răspunde

  4. psi
    Mar 10, 2014 @ 06:18:10

    😆 ia nu vă mai plângeţi că vă place! nici eu nu am crezut că o să scriu vreodată despre lenin şi kremlin în combinaţie cu ceapă, da am făcut-o!! ptiuu!

    Răspunde

  5. filedinpoveste
    Mar 10, 2014 @ 10:54:00

    După ce pe la alţii băleam după o ceapă cu slană (deşi nu mă dau în vânt după combinaţia asta), acu mi-ai trântit o poftă de raţă pe varză.
    Am înfulecat cuvintele tale, dar poftă tot îmi este!

    Răspunde

  6. Alexa T
    Mar 10, 2014 @ 13:54:30

    Ca sa vezi…ceapa „jelita” in poema!! rata-i in poema, pina si varza… pfiu…. nu? da? sau poate…

    Răspunde

  7. Adrian
    Mar 10, 2014 @ 19:29:58

    O fi raţa cum o fi, dar ceapa e regină în bucătărie! 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

