În ajun de Anul Nou

100_2476V-aţi gândit vreodatã sã vã luaţi un an sabatic? Un an în care sã puteţi face doar ce vã trece prin cap: sã colindaţi lumea sau ţara, sã citiţi, sã vã întâlniţi cu prietenii, sa mergeţi la dans sau la patinaj sau pur şi simplu sã staţi sã nu faceţi nimic. Poate cã un an este cam mult dar de câteva luni de zile ? Trec destul de repede şi nici nu v-aţi da seama când au trecut. Sau poate de câteva zile sabatice ce aţi spune? Ei bine, nu ştiu voi cum aţi face dar eu am hotãrât astãzi sã-mi acord acest rãgãz sabatic. Am declarat ziua de 30 decembrie 2013 „Zi sabaticã” şi am decis sã plec în cãutarea liniştii spirituale pe care eventual aş fi gãsit-o dacã aş fi putut pune mânã, metaforic vorbind, pe un an sabatic.
Acum sã nu staţi cu gândul cã, inspiratã fiind de evenimentele de acum 66 de ani, am vrut sã abolesc legea decretatã privind legalitatea agitaţiei de Anul Nou. Nici vorbã! Dar cum mereu mi-am dorit sã vinã o zi în care sã nu fac nimic obligatã fiind de conjucturã sau de alte criterii strãine voinţei mele, am decis cã ziua de astãzi este la fel de bunã ca oricare altã zi a anului pentru a fi declaratã “Zi sabaticã”. Şi cum nu am vrut sã fie nici ultima zi din an ca sã nu spun cã am terminat anul meditând, iatã-mã savurând libertatea!
Am lenevit în pat, am privit la televizor încercând sã mã agãţ de un subiect cu adevãrat interesant, am scris, am citi postãrile clubului psi şi am dormit. Ei da, am dormit. Cât am vrut, fãrã grija meniului ce va fi servit mâine invitaţilor, care oricum îşi poartã singuri de grijã cãci de aceea s-a inventat diviziunea muncii. Adicã, faci un meniu, îl propui frumos la vot şi apoi fiecare îşi alege numãrul, adicã felul, la care vrea sã evolueze. Democratic, nu? Partea haioasã este cã atunci când eşti gazdã, vrei nu vrei ai multe numere sau feluri, la care trebuie sã evoluezi. Dar asta este frumuseţea zilei sabatice, gândeşti doar ce îţi face plãcere, restul rãmâne pe a doua zi.
Oricum asta a fost partea ironicã, cum ziua sabaticã s-a încheiat, ceasul a bãtut de 12, este timpul sã iau în serios faptul cã un an se încheie. Nici foarte glorios dar nici nu am de ce sã-l şterg din amintiri aşa cã, voi trece în revistã cumpãrãturile fãcute, meniul, aranjamentele şi pentru cã sunt odihnitã, mã voi pregãti sã dau cu toatã forţa şi cu plãcere bãtãlia finalã. Nu acesta a fost rostul zilei sabatice? Am cãpãtat perspectivã asupra a 364 de zile şi am decis ce voi face în ziua 365.
Cu gândul cã şi voi daţi aceeaşi bãtãlie ca şi mine şi cã mâine, adicã astãzi veţi fi la fel de ocupaţi cu aceste activitãţi creative , vã urez un An Nou minunat !
 
 
 
 
13 comentarii (+add yours?)

  1. vavaly
    Dec 31, 2013 @ 00:42:39

    face bine cate o zi din asta. eu imi iau din cand in cand. pot spune ca am avut si in ajun de an nou :). mai bine de juma de zi. am recuperat pe seara sa nu ma gaseasca maine petrecerea cu masa fara dulcegarii :). La multi ani cu sanatate si cu multe astfel de zile placute in calendar!

    Răspunde

  2. Sonia
    Dec 31, 2013 @ 07:37:29

    Cam aceleași lucruri le-am făcut și eu ieri. Adică doar ce mi-a plăcut. 🙂 Și trebuie să recunosc că și duminică la fel. Nici astăzi nu va fi prea diferit. După mulți ani o să beneficiez de un Revelion acasă, în doi. Aveam nevoie să închei acest an trăgându-mi sufletul.
    Îți doresc ca anul care vine să îți aducă liniște și bucurii. La mulți ani!

    Răspunde

  3. pitici, dar voinici
    Dec 31, 2013 @ 13:46:35

    Imi place idee: an sabatic!
    Poate reusim sa o punem si noi in practica…macar in ceea ce priveste excursiile si calatoriile cu cei mici 🙂
    La multi ani!

    Răspunde

  4. psi
    Dec 31, 2013 @ 15:57:17

    doamne, ce lux ar fi un an sabatic! 🙂 şi ce mult mi-ar place!
    la mulţi ani, roxana! un an mai bun să ne găsească…

    Răspunde

    • roxdumitrache
      Ian 03, 2014 @ 22:13:22

      psi, draga de cand am aflat de anul sabatic, visez la el. Ce vis frumos! Si mi-am zis:vise, vise dar unul mic, mic de tot pot si eu sa-mi implinesc. Si asa s-a nascut ziua sabatica. Ce buna a fost nu pot spune! De acum incolo voi decreta in fiecare luna o zi sabatica. Ce se termina lumea? Inca o data un An Nou fericit!

      Răspunde

  5. Dan
    Dec 31, 2013 @ 20:42:24

    No, la mine ziua cu numărul 365 este oricum, numai creativă nu. Fiindcă am picat de serviciu de revelion aşa că singurul lucru pe care mi-l doresc acum e liniştea ! 😛
    Petrecere frumoasă şi un an nou mai bun. La mulţi ani !, buni şi frumoşi !

    Răspunde

  6. Gabriela
    Ian 03, 2014 @ 20:27:45

    La multi ani, Roxana! Iti doresc un an nou plin de impliniri si bucurii!

    Răspunde

Lasă un răspuns

