Zâmbiţi, vã rog!

Ştiaţi cã în prima zi de vineri a lunii octombrie se sãrbãtoreşte Ziua mondialã a zâmbetului? Poate cã nu. Recunosc cã nici eu nu ştiam. Dar cum ziua se apropia de sfârşit m-am întrebat: oare când am zâmbit ultima datã? De dimineaţã? La amiazã? Sau mai spre searã ? Uneori ne este destul de greu sã rememorãm tot ce am fãcut în cursul unei zile, dar dacã ne-ar întreba cineva de câte ori am zâmbit într-o sãptãmânã, sau într-o lunã sau într-un an, oare am ştii? Oare ce face memorabil un zâmbet? Care ar fi cel mai bun motiv nu sã zâmbeşti, ci sã reţii pentru mult timp clipa în care zâmbetul îşi ia zborul? Cine credeţi cã este cel mai fericit: cel ce zâmbeşte soarelui, vieţii, iubirii sau cel care îl culege, primind fãrã sã cearã, frânturi de fericire?

Dar chiar dacã nu am ştiut de aniversare, astãzi am zâmbit. Unei tinere care, lângã trecerea de pietoni se întreba dacã sã treacã sau… ea ştia ce se se întreba! Eu mã întrebam la rândul meu dacã sã trec sau dupã colţ este poliţia care o sã-mi cearã, zâmbind, carnetul la control pe motiv cã nu am aşteptat sã se decidã pietonul. Astãzi. Aşa cã m-am decis sã o atenţionez, sonor, cã timpul trece şi eu am drumuri de fãcut. S-a uitat la mine uşor, uşor de tot surprinsã de parcã se pregãtea sã mã certe cã i-am înterupt meditaţia asupra grelei decizii ce trebuia luatã: sã treacã, sã nu treacã? Astãzi? Peste vreo orã? Poate în altã zi?
M-am adunat rapid şi analizând rapid riscurile la care expuneam pietonul meu nehotãrât de a rãmâne înţepenit pentru cine ştie cât timp la marginea bordurii, am zâmbit larg, foarte larg, arãtându-i astfel cât de fericitã mã fãcea dacã se hotãra sã pãşeascã pe trecerea de pietoni în urmãtoarele secunde. Şi se pare cã a dat roade: mi-a zâmbit la fel de larg în timp ce pãşea graţioasã pe “puntea suspinelor” în faţa cãreia au rãmas mofluzi atãţia şoferi grãbiţi şi mult mai puţini zâmbãreţi.
Aşadar, şoferi din toate pãrţile zâmbiţi! Zâmbiţi galeş, zâmbiţi larg, zâmbiţi cum vã pricepeţi şi cum inima vã lasã doar, doar fraternizaţi cu pietonii.
Pietoni din toate zãrile zâmbiţi şi poate, poate şoferii vã vor vedea şi impresionaţi de zâmbetul larg vã vor lasa sã traversaţi chiar şi atunci când ajunşi în faţa trecerii de pietoni lãsaţi impresia cã sunteţi în locul şi la momentul nepotrivit.
Anul acesta ziua de 4 octombrie am serbat-o cu un zâmbet dãruit unui pieton necunoscut şi nehotãrât. La anul nu ştiu ce voi face. Voi cui aţi zâmbit astãzi?
 
4 comentarii (+add yours?)

  1. Alex
    Oct 05, 2013 @ 07:28:33

    Interesant de sărbătorit o asemenea zi. Şi altele asemenea ei, numai cu zâmbete şi veselie! 😀

    Răspunde

    • roxdumitrache
      Oct 05, 2013 @ 08:01:03

      Uneori un zâmbet ne face viaţa mai frumoasã. Un zâmbet nu costã bani, nu doare şi cu cât dãruieşti mai multe cu atât vei primi mai multe în schimb. Îţi aduci aminte de copilãrie când fãceai schimb de timbre sau de capace? Nu erai fericit? “Dau un timbru strãin pentru douã timbre româneşti!”
      Ce ar fi sã facem schimb de zâmbete? Un zâmbet timid pentru un zâmbet mai îndrãzneţ! Sau douã zâmbete pentru un surâs ! Viaţa este oricum plinã de întâmplãri neaşteptate. Unele dintre ele pot fi chiar acestea zambete în loc de încrâncenare şi imbrãţişãri în loc de respingere doar pentru cã …eşti altfel! Apropo: pe 21 ianuarie va fi Ziua Imbrãţisãrilor! Poate nu o ratezi.
      https://calatorprintaramea.wordpress.com/2013/01/20/ziua-internationala-a-imbratisarilor-21-01-1986-21-01-2013/

      Răspunde

  2. Adriana
    Oct 05, 2013 @ 13:12:55

    …ieri cui am zâmbit? Unei doamne dragute care e prietenă cu animălutele mele. Lucru rar…să fie acceptată de toate…

    Răspunde

  3. roxdumitrache
    Oct 05, 2013 @ 20:04:22

    Motive sa zambesti la tot pasul! Inseamna ca ai intalnit o doamna deosebita caci altfel animalutele nu o acceptau. La cat mai multe zambete!

    Răspunde

Lasă un răspuns

