Psi-luneli- exist sau trãiesc!

100_8150
Existenţã versus trãire. A exista versus a trãi. Mã gândesc ce înseamnã pentru mine faptul cã exist ? M-am nãscut, am copilãrit, m-am maturizat şi cu siguranţã va veni o vreme când voi pune punct existenţei mele. Toţi trec prin aceleaşi etape, pentru unii sunt mai lungi pentru alţii mai scurte, dar ştiţi cum se spune, sunt variaţiuni pe aceeaşi temã: cea a vieţii omeneşti. Începe şi se sfârşeşte.
Cum este însã cu trãirea? Este pentru toţi la fel, poate fi socotitã trãirea aceeaşi pentru toţi? Tot variaţiuni pe aceeaşi temã?
Eu spun cã am trãit o copilãrie frumoasã, poate modestã faţã de alţi copii material vorbind, dar plinã de bucurii. Vacanţe, cãrţi, tabere, bunici şi mers la gârlã, concursuri pioniereşti şi serbãri şcolare. Veri, verişoare, garduri sãrite şi mers la Operã!
Am trãit o adolescenţã plinã de fluturii iubirii în stomac, emoţiile examenelor, speranţe de viitor şi spaimele necunoscutului din spatele primelor zile de proaspãt “angajat în câmpul muncii”.
Am trãit bucuria maturã a iubirii împãrtãşite, grijile maternitãţii şi spaimele primilor paşii ai copiilor mei dincolo de hotarele casei pãrinteşti. Primele lor iubiri şi primele trãdãri ale prietenilor.
Trãiesc fiecare zi a existenţei mele cu bune şi rele, trãiesc pe buze cu dulceaţã bucuriilor din fiecare zi fãrã lacrimi şi sorb din fierea amãrãciunilor ce ne umplu sufletul când lumea noastrã devine din ce în ce mai micã, cu fiecare fiinţã dragã ce ne pãrãseşte.
Trãiesc fiecare clipã a existenţei mele cãci rãd, cânt, plâng, iubesc, urãsc, visez, am spaime şi dureri, regrete şi speranţe. Sper şi mã rog sã continui sã trãiesc cât timp voi exista în aceastã lume.
 Alte gânduri despre existenţã si trãire veti gãsi la psi.
10 comentarii (+add yours?)

  1. Adriana
    Iul 29, 2013 @ 16:22:06

    Pe mine m-a chinuit talentul şi am scris două psiluneli: una in versuri şi alta cum mi-e stilul. Asta zici că e scrisă de mine. Subscriu fiecărei litere, chiar şi celor despre maternitate….chiar dacă nu o cunosc. Mi-a mers la inimă!

    Răspunde

    • roxdumitrache
      Iul 29, 2013 @ 20:04:57

      Mulţumesc, Adriana! Trãirile fiecãruia sunt unice. Existenţele, la fel. Nu sunt douã trãiri la fel şi nu vor fi nicicând douã existenţe identice. Putem avea experienţe de viatã asemãnãtoare, putem încerca sã ne “copiem” unii pe alţii crezând cã vom avea parte de aceleaşi bucurii sau realizãri. Uneori trãirile cele mai banale dau culoare existenţei noastre.

      Răspunde

  2. Gabriela
    Iul 29, 2013 @ 16:42:27

    Viața în sine este existență și trăire. O împletire de emoții și fapte. care ar fi nefirești unele fără altele. Mi-a placut postarea ta. Ți-ai trăit existența urcând pe treptele vieții.

    Răspunde

    • roxdumitrache
      Iul 29, 2013 @ 20:11:41

      Bunã, Gabriela! Pot spune cã, oricare mi-au fost gândurile de acum…ceva ani, ceea ce am astãzi este nepreţuit. Nu am “ars” etapele, le-am trãit rând pe rând. Mai sunt câteva trãiri pe care le aştept şi care sper sã împlineascã existenţa mea. Am rãbdare şi sper sã am şi timp.

      Răspunde

  3. Trackback: Exist sau trăiesc ? « Dictatura justitiei
  4. Trackback: Trăiesc sau exist? | BLOG D'AGATHA
  5. Carmen Pricop
    Iul 30, 2013 @ 17:24:28

    Genele mi-s umede…

    Răspunde

  6. victoriaetveritas
    Iul 31, 2013 @ 07:12:41

    „Cugeți , deci exiști”.Trăiești normal, bucurându-te de viață normal, ceea ce este foarte bine. O zi care să te bucure!

    Răspunde

    • roxdumitrache
      Iul 31, 2013 @ 18:19:29

      La fel vã doresc şi mulţumesc cã aţi trecut pe aici! Trãieşti zi dupã zi şi uneori, realizezi cã existenţa ta, aparent banalã, este plinã de lucruri extraordinare.

      Răspunde

Lasă un răspuns

