Duzina de cuvinte – Clipa

Picture 864

Clipa. Ce este clipa? Cât dureazã o clipã? Uneori am întrebãri la care, dacã încep sã caut rãspuns dau drumul unor şuvoaie de alte întrebãri ce nu mai au sfârşit. O orã are 60 de minute, un minut are 60 de secunde, o secundã are şi ea câte ceva, dar nicãieri nu am gãsit cãt mãsoarã o clipã? Cum mãsurãm trecerea ei?

Mã gândesc adeseori de ce oare preferãm sã folosim clipa ca unitate de mãsurã a acţiunii sau inacţiunii noastre? Vin într-o clipã! Mai stau câteva clipe! Nişte clipeeeeeee, de nu se mai terminã! Sã fie de vinã copilul din noi ce parcã vrea sã pãstreze toatã viaţa, credinţa cã el are la picioare timpul şi nu cã noi suntem fire de nisip pe aripile sale? Ce folos cã între timp am crescut şi am aflat cã niciodatã nu-l vom putea opri?

Clipa este pentru noi prezentul, trecutul şi viitorul cãci totul poate fi strâns într-o clipã: acum o clipã era aici ! În clipa asta nu este lângã mine! Puţinã rãbdare, într-o clipã îl chem! Totul se adapteazã la incomensurabila clipã! Virtual nu se schimbã nimic, simultaneitatea faptelor este perfect posibilã, cãci cine stã sã mãsoare diferenţa dintre cele trei momente: era, este, va fi?

Trecerea de la o stare la alta este poate doar emoţionalã cãci, în fapt clipa ne ţine prizonieri într-o lume fãrã dimensiuni, egalã pentru toţi, fãrã abatere, fãrã discriminãri între generaţii şi aparent fãrã urmã. Doar aparent, cãci un zâmbet încremenit pe chipul dintr-o fotografie ştersã de trecerea anilor, pare sã spunã altceva, este mica scânteie ce ţine aprinsã peste timp trãirea de o clipã, ce asemeni unui vulcan, ne trezeşte din timp în timp şi clipele asemeni unor petale, se scuturã uşor din pomul înflorit al amintirilor.

Clipe dupã clipe, trec fãrã numãr şi puţin câte puţin, adaugã vieţii noastre cãldurã cãci fãrã emoţia strânsã în imateriala clipã şi fãrã fiorul ei, am fi sufleteşte mai sãrãci, sentimentul efemer, deloc inferior altor trãiri, dau perenitate fiinţei omeneşti.

            Pe toţi cei care au scris cu duzina de cuvinte îi gãsiţi la psi.

9 comentarii (+add yours?)

  1. Sonia
    Iun 08, 2013 @ 11:21:08

    Nici nu știu când am adunat atâtea clipe la un loc și s-a făcut o jumătate de secol din ele. Dar nu-mi pare rău. Le colecționez în continuare cu aceeași nerăbdare și mă bucur de fiecare dintre ele așa cum vin.

    Răspunde

  2. roxdumitrache
    Iun 08, 2013 @ 11:43:09

    Am renunţat sã mai numãr anii, regret doar cã înţelegerea lucrurilor importante din viaţã nu o cãpãtãm mult mai devreme.

    Răspunde

  3. Trackback: Gogoşi de mătase | Alma Nahe
  4. Mariana
    Iun 08, 2013 @ 12:26:40

    Am petrecut câteva clipe plăcute citindu-te 🙂 Mulţumesc.

    Răspunde

  5. cita
    Iun 09, 2013 @ 15:11:33

    Mi-a facut placere sa citesc. Multumesc! 🙂

    Răspunde

  6. roxdumitrache
    Iun 09, 2013 @ 20:34:16

    Ma bucur ca ai trecut pe aici!

    Răspunde

Lasă un răspuns

