Chestionarul lui Proust

Am preluat de la Dor, chestionarul lui Proust ce mi-a adus aminte de întrebãrile la care adolescenţi fiind am rãspuns cândva cu toţii, punându-ne semnãtura în celebrele “Oracole” atât de populare la sfârşit clasei a 8-a.
Astãzi,  rãspund la întrebãrile din chestionarul lui Proust cãci tentaţia fiind prea mare  nu pot sã nu mã prind în jocul sinceritãţii. Deci: “Născut dintr-o joacă de adolescenţi, faimosul chestionar al lui Proust a fost la început ca listă de întrebări într-un oracol. Originalul la care chiar a răspuns Proust i-a aparţinut prietenei sale, Antoinette Faure (tatăl ei urma să devină preşedintele Franţei câţiva ani mai târziu) şi s-a păstrat în familia acesteia, fiind regăsit abia la doi ani după moartea lui Proust. Se pare că există două variante ale aceluiaşi set de întrebări, Proust răspunzând la ambele, dar în ani diferiţi. Fiind foarte asemănătoare, ele au fost în cele din urmă reduse la 24 de puncte, acesta fiind cel mai întâlnit chestionar al lui Proust.Reluat în diverse forme şi în diverse contexte, chestionarul a ajuns să fie adresat unor celebrităţi prin intermediul a două emisiuni tv, dar şi al revistei Vanity Fair care l-a transformat recent într-o joacă interactivă, în care îţi poţi compara răspunsurile cu cele ale vedetelor. În România, revista Dilema veche a provocat diverse personalităţi să răspundă faimosului set de întrebări.”
 
1. Principala mea trãsãturã: firea veselã .
2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat: corectitudinea.
3. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la o femeie: feminitatea.
4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei: loialitatea .
5. Principalul meu defect: încrederea prea mare în sinceritatea oamenilor.
6. Îndeletnicirea mea preferată: sã cânt .
7. Fericirea pe care o visez: sã fiu mereu aproape de cei dragi .
8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire: sã fiu singurã .
9. Locul unde aş vrea să trăiesc: oriunde, dar sa fiu aproape de familia mea .
10. Culoarea mea preferată: roşu .
11. Floarea care-mi place: crizantema.
12. Pasărea mea preferată: pãunii.
13. Prozatorii mei preferaţi: Ionel Teodoreanu, Camil Petrescu.
14. Poeţii mei preferaţi: Ion Minulescu, Vasile Alecsandri.
15. Eroii mei preferaţi din literatura: D’Artagnan.
16. Eroinele mele preferate din literatură: Scarlet O`Hara, Seherezada
17. Compozitorii mei preferaţi: Chopin, Vivaldi.
18. Pictorii mei preferaţi: Grigorescu.
19. Eroii mei preferaţi din realitate: medicii .
20. Ce urăsc cel mai mult: suficienţa, lipsa oricãrei curiozitãţi.
21. Calitatea pe care aş vrea să o am din naştere: cunoaşterea firii umane .
22. Cum aş vrea să mor: fãrã suferinţã, ca un copac doborât de furtunã.
23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă: a celor lipsiţi de discernãmânt .
24. Deviza mea: „per aspera ad astra: prin greutãţi spre stele” .
 
 
Transmit leapşa mai departe tuturor celor care vor dori sã rãspundã chestionarului .
 
2 comentarii (+add yours?)

  1. Andra Alexa T
    Mar 08, 2013 @ 21:36:18

    pot sa joc si eu?

    Răspunde

Lasă un răspuns

