Klagenfurt Minimundus – cu lumea la picioare

Guliver in Minimundus

Guliver in Minimundus

Despre parcul care adãposteşte o lume în miniaturã – Minimundus, din oraşul Klagenfurt, recunosc cã am aflat doar în momentul în care, ne-am hotãrât sã vizitãm sudul Austriei, alegând astfel sã strãbatem Carintia în drum spre Gratz. Primul oraş care mi-a atras atenţia a fost Willach, declaratã de altfel capitala spiritualã a Carintiei. Oraş cu o istorie veche, te primeşte în piatã centralã cu o zonã pietonalã plinã de clãdiri din perioada Renaşterii frumos restaurate, strãjuite de impunãtoarea Bisericã Sf. Jacob a cãrei istorie coboarã pânã în secolul 14.

Dar frumuseţea deosebitã a acestui oraş aşezat pe malul raului Drava, este imbrãţişarea pe care munţii o dau lacurilor în cãror ape, unde ca nicaieri în altã parte am vãzut  scãldându-se oameni şi lebede laolaltã. Peisajele sunt superbe cu trasee special amenajate pentru cei care vor sã se recreeze în mijlocul naturii, avand marcaje ce semnalizeazã gradul de dificultate al traseului, locurile de popas sau unde se gãseşte apã de bãut, te fac sã-ţi doreşti sã revii .

Picture1 083

Am lãsat în urmã aceste locuri minunate şi popasul noastru în capitala Carintiei Klagenfurt, ne-a oferit surpriza care ne-a aşezat, poetic spus, lumea la picioare: Minimundus. Parcul ce adãposteşte reproducerile în miniaturã a celor mai cunoscute construcţii dar şi modelele la scarã a unor nave sau trenuri celebre, ne-a fãcut sã ne simţim din nou copii, cãci ce poate sã te facã mai fericit decât sã fii, pentru câteva ore Guliver in ţara piticilor.

Inaugurat în anul 1958, parcul Minimundus adãposteşte peste 150 de reproduceri miniaturale ale constucţiilor celebre din toatã lumea printre care, cea mai frumoasã mi s-a pãrut a fi desigur Mânãstirea Curtea de Argeş. Am trecut apoi agale pe sub Turnul Eiffel, m-am închipuit spectator la Opera din Sidney, am dat ocol Turnului Londrei şi am admirat Casa Mila din Barcelona “La Pedrera” şi catedrala “Sagrada Familia” din Barcelona, operele celebrului Gaudi. Am revãzut Catedrala San Marco şi Turnul cu ceas din Veneţia, am încercat sã aflu misterul Turnului înclinat din Pisa ce strãjuie neclintit bãtrânul Dom; am escaladat muntele spre castelul Neuschwanstein şi m-am odihnit în piaţa Bisericii Sf. Petru din Roma. Parcul îţi furã uşor câteva ore din timpul alocat oraşului, dar m-am bucurat de fiecare clipã petrecutã aici şi poate cã voi reveni cândvã în aceastã lume miniaturalã.

2 comentarii (+add yours?)

  1. Kleo
    Feb 09, 2013 @ 11:13:55

    foarte frumos

    Răspunde

  2. Alexa T
    Feb 09, 2013 @ 14:14:11

    ce imi plac „intamplarile”! a doua oara intr-o saptamana cand se face referire la Guliver… 2 postari citite, diferite, la distanta geo! frumos loc si educativ in primul rand (parcul cu miniaturile sale). nu mai zic de imaginile din natura.. nu ai dat detalii cu referire la Carintia..m-am auzit pana acum,dar o sa caut pe wiki

    Răspunde

Lasă un răspuns

