Drapelul României

Ce înseamnã pentru un tine drapelul ţãrii tale? Iatã o întrebare la care românii de pretutindeni sunt îndemnaţi sã rãspundã în aceste zile.

Eu încerc sã mã întorc în timp şi scormonind prin amintiri în cãutarea momentelor în care drapelul tricolor şi-a fãcut loc în viaţa mea, mã strãduiesc sã gãsesc clipa în care am devenit conştientã de prezenţa sa. Rãscolesc amintirile paradelor militare când mã rugam de pãrinţii mei sã mã ia la defilare şi tot oraşul era parcã sub asediul steagurilor tricolore; revãd festivitãţile şcolare ce debutau cu o frumoasã ceremonie în care drapelul era ridicat pe catargul din curtea şcolii; retrãiesc anii în care orele de şcoalã începeau cu intonarea imnului naţional şi rememorez momentele în care legam la gât cravata de pionier tivitã cu panglicã tricolorã. Nu uit nici sfârşitul de an şcolar când pachetele de cãrţi aşteptau frumos legate cu panglici tricolore momentul în care emoţionatã pãşeam sfioasã sub ochii zecilor de profesori şi de pãrinţi surâzãtori, pentru a-mi primi rãsplata strãduinţei de peste an. Mai târziu studentã fiind, am îmbrãcat uniforma militarã şi am depus jurãmântul de credinţã tãrii pe acelaşi steag tricolor. Şi astfel an dupã an, drapelul îşi fãcea loc viaţa mea şi am înţeles cã oriunde unde se înalţã acolo este o parte din ţara mea, acolo sunt români.

la Paris

Am învãţat sã-l caut cu privirea oriunde m-au purtat paşii în lume şi m-am bucurat ori de câte ori l-am descoperit fluturând, dându-mi încredere cã nu sunt singurã. Am învãţat sã fiu mândrã cã sunt româncã, ori de câte ori prin strãdania lor compatrioţii mei ridicau drapelul tricolor pe cel mai înalt catarg.

Catedrala Unirii

De câte ori vedeam fluturând drapelul mã întrebam: oare ce sãrbãtoare este? Cãci aşa am fost învãţatã: la zi de sãrbãtoare tot oraşul se umple de steaguri tricolore. Nu ştiu dacã este necesar sã-l vãd zilnic atârnat la fiecare geam sau purtat la gât pe post de fular ca sã-mi spun: uite acolo este un patriot! Drapelul ca şi Imnul de stat sunt doi piloni pe care se sprijinã o naţiune. Cunoaşterea şi respectarea lor trebuie sã facã parte din educaţia obligatorie a fiecãrui cetãţean şi trebuie sã-l însoţeascã oriunde s-ar afla în lume. Cât o batistã sã fie drapelul, purtat la piept îti va fi mereu aproape. Poate nu eşti un Pavarotti, dar va suna minunat Imnul dacã-l vei cânta din inimã! Astfel vei simţi cã nu eşti singur şi nici nu ai rãsãrit de nicãieri! Ai în spate tot neamul tãu cel viu şi adormit, pe care s-a clãdit România!

Astãzi, parafrazându-l pe preşedintele John F. Kennedy aş spune tuturor: nu vã întrebaţi ce au fãcut alţii pentru a cinsti drapelul tricolor ci, întrebaţi-vã ce faceţi fiecare dintre voi pentru a-l cinsti.”

1 comentariu (+add yours?)

  1. Andra Alexa T
    Noi 15, 2012 @ 17:16:20

    super simplu

    Răspunde

Lasă un răspuns

