Leapşa despre cãrţi

Am primit provocarea de a raspunde intrebarilor si iata ce a iesit:

1. Cand faci o pauza de la citit, folosesti un semn de carte sau indoi un colt al paginii?

Imi plac semnele de carte. Le adun de pe unde le gasesc. Cel mai iubit semn de carte pe care il am, mi-a fost daruit cu multi ani in urma, de o doamna in semn de multumire pentru ca Ioana a ajutat-o timp de mai multe zile  (fara ca eu sa stiu), cand avea piciorul in ghips si nu se putea deplasa. Ioana avea atunci numai 10 ani.

2. Ai primit in ultimul timp o carte? Daca da, care a fost aceasta?

Nu. Dar mi-am cumparat volumul aparut la Adevarul : Cele mai frumoase poezii de dragoste.

3. Citesti in baie?

Desigur! Vrei sa pierd timpul? Cand eram copil spre disperarea parintilor uitam sa mai ies. Ar trebui si sa spun ca eram 6 persoane si o singura baie!

4. Te-ai gandit vreodata sa scrii o carte? Daca da, despre ce?

Da. Mi-am propus sa povestesc despre lumea mea. Asa cum am trait-o, asa cum o inteleg astazi. Nu vreau sa uit nimic din ceea ce m-a facut asa cum sunt si nu vreau sa fiu uitata.

5. Care este cartea ta preferata?

Arta conversatiei de Ileana Vulpescu, pe care o ador.

6. Iti place sa recitesti unele carti?

Da. Este necesar sa fac acest lucru, fiecare varsta isi are puterea ei de intelegere.

7. Ce parere ai despre o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciezi si ce le-ai spune?

Multumesc! Fara cuvintele lor eu as fi fost mult mai tacuta! O fi tacerea de aur, dar eu le multumesc ca sunt atat de vorbareti si harnici si multi, sa pot citi eu la nesfarsit!

8. Iti place sa vorbesti despre ceea ce citesti si cu cine?

Da, cel mai mult cu copii mei, apoi cu colegii mei de serviciu Camelia si cu Iulian, cititori la fel de pasionati ca si mine, care cumpara regulat carti si le si citesc.

9. Care sunt lucrurile care te determina sa alegi o carte anume?

Curiozitatea. Recomandarea unui cunoscut. Recenziile citite. Autorul. Volumul frumos tiparit, editiile rare. Anticariatele au comori demne de orice biblioteca.

10. Care crezi ca este o “lectura obligatorie”, o carte pe care toata lumea trebuie s-o citeasca?

Amintiri din copilarie. Copilaria la absolut! “Vei fi cu atat mai fericit cu cat va trai mai mult in tine copilul ce-ai fost!” Nicolae Iorga.

11. Care este locul tau preferat pentru lectura?

In pat.

12. Cand citesti, asculti muzica sau preferi linistea?

Pot citi oriunde.Vreau doar sa nu fiu intrerupta. Cand citesc, spun in felul meu ca vreau sa fiu lasata in pace.

13. Ai citit carti in format electronic?

Nu. Inca nu sunt pregatita sa renunt la cartea reala. Cu cartea in mana nu sunt singura niciodata.

14. Citesti numai carti cumparate sau si carti imprumutate?

Nu pot avea toate cartile pe care mi le doresc.

15. Fa un top 5 al celor mai bune carti/serii pe care le-ai citit vreodata.

As face o precizare: vor fi cele mai dragi sufletului meu .

Arta conversatiei de Ileana Vulpescu

Arta refugii de Paul Goma

La Medeleni de Ionel Teodoreanu

Blandetea noptii de F. Scott Fitzgerald

Sa ucizi o pasare cantatoare de Harper Lee

Eu am luat leapşa de la Ioana şi i-o dau mai departe oricui doreşte  sã o preia, cu rugãmintea de a lãsa un link ca sã vãd şi eu ce a rãspuns.

Şi nu în ultimul rând, care este cartea voastrã preferatã? Ce a facut-o sa devina preferata?

Lasă un răspuns

