Bucuresti, batranul oras cu haine noi

Pasajul Basarab, este una din acele realizãri urbanistice care, în ciuda tuturor controverselor iscate şi a problemelor apãrute pe durata realizãrii sale, rãmâne, incontestabil un plus pentru oraş. Pe cât de dorit pe atât de contestat, noul pasaj rutier Basarab, a permis o relaxare a traficului în zonã, fãcând mai uşoarã traversarea oraşului din vest spre nordul şi estul Capitalei. El a înlocuit dacã pot sã spun aşa, vechea pasarelã pietonalã ce supratraversa cãile ferate în dreptul Gãrii Basarab şi care fãcea legãtura bulevardului Griviţa cu bd. Dinicu Golescu. M-am documentat şi am aflat cã a fost montatã în anul 1959 şi dezafectatã în anul 2010.

Desigur lucrãrile au întâmpinat tot felul de probleme, inerente în cazul oricãrei investiţii de anvergurã, dar cred cã a meritat cu prisosinţã, cãci astãzi, chiar şi în zilele în care traficul este tot aglomerat, timpul de traversare al oraşului pentru noi cei din vestul Capitalei spre partea de nord, este oricum mult scurtat.

Inaugurarea pasajului în luna iunie a anului 2011, a fãcut fericiţi pe toţi bucureştenii care, nevoiţi sã traverseze oraşul zi de zi, au putut sã scurteze timpul petrecut pe în trafic, deşi acum ne confruntãm cu o nouã provocare: noul tronson de metrou ce va lega Cartierul Drumul Taberei de Staţia Eroilor – magistrala 5. Urmãresc zilnic lucrãrile din zona mea şi voi încerca sã surprind imagini deosebite, astfel încât, pânã la finalizarea lucrãrilor (cu mare speranţã ar fi anul 2015), sã pot realiza filmul transformãrilor pe care cartierul meu le va suporta pânã la sfârşit. Cãci trebuie sã fim realişti, o asemenea lucrare trebuie sã schimbe şi va schimba în mod categoric aspectul tuturor zonelor cuprinse în proiectul de amenajare. Eu sunt încrezãtoare şi-mi doresc foarte mult sã vãd terminate lucrãrile cât mai repede. Îmi amintesc cum am aşteptat în 1979 sã merg sã fac prima “plimbare cu metroul”. Pentru mine care în acea perioadã locuiam în cartierul Pajura, cartier aflat în afara zonei deservite de transportul subteran, metroul constituia doar o atracţie turisticã pentru când mergeam în “oraş” la cumpãrãturi. Cãci în “oraş” te duceai când fãceai cumpãrãturi de la marile magazine de atunci: Unirea, Cocor, Bucureşti sau Victoria şi deci, fãceai şi o plimbare cu metroul. Astãzi cãlãtoria cu metroul reprezintã o experinţã cotidianã, aproape banalã dar, în acele timpuri de început pentru transportul subteran bucureştean, pentru noi era o plimbare memorabilã. Trebuie sã spun cã, vechile cartiere erau astfel amenajate încãt într-o zonã relative restrânsã şi bine determinatã, se gãseau toate dotãrile necesare: centre comerciale cu profil alimentar şi nealimentar: centru de pâine, alimentara, aprozar, mãcelãrie, piaţã, lactate, tutungerie, centru de achiziţie sticle si borcane, cofetãrie, librãrie, farmacie cu laborator, magazine de confecţii şi încãlţãminte, centru de comandã confecţii şi de încãlţãminte, restaurant cu grãdinã de varã, centru de înrãmat tablouri şi confecţionat oglinzi, mercerie. Deasemenea, în cartier erau grãdiniţe, şcoalã generalã şi liceu, dispensar pentru copii şi dispensar pentru adulţi cu centru de fizioterapie, erau multe locuri amenajate pentru joacã cu leagãne şi topogane din beton, cu înãlţime foarte mare cum astãzi nu mai sunt în oraş. Noi copii ieşeam din cartier arareori, probabil pentru vizitele la rude, la spectacole sau, mai târziu cãnd plecam la liceu. Atunci lumea noastrã cãpãta un orizont cotidian mai larg. Acest cartier mi-a rãmas drag şi astãzi deşi s-a schimbat mult în anii din urmã, iar astãzi magistrala 4 face legatura prin staţia Jiului, cu centrul oraşului.

Deci iatã încã un motiv sã fiu mândrã cã, în oraşul meu metroul existã şi continuã sã se extindã, noile magistrale fãcând mai uşoarã traversarea oraşului. Aşadar, dacã treceţi prin Bucureşti, faceţi o plimbare cu metroul mai ales cã staţiile date în folosinţã dupã anul 1989 sunt mult mai frumos amenajate şi vã permite sã faceţi un tur rapid prin Bucureşti, acesta legând principalele zone ale oraşului.

Astãzi mã opresc aici, vã las sã priviţi imaginile surprinse de mine în ziua în care bucureştenii au putut vizita pasajul Basarab, înainte de darea lui în folosinţã, dar şi imaginile surprinse de mine la începerea lucrãrilor la magistrala 5 de metrou.

Anunțuri

2 comentarii (+add yours?)

  1. Andra
    Apr 05, 2012 @ 13:46:48

    frumos – poza cu locul taxatoarei: tare…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: