Bucuria dansului

Zilele trecute, adicã între 30 martie şi 1 aprilie 2012, s-a desfãşurat la Sala Polivalentã din Bucureşti, Dance Masters 2012, adicã Turneul Internaţional Dance Masters 2012, competiţie de dans sportiv cu participare internaţionalã.

Am luat asistat pentru prima data la o astfel de manifestare, în calitate de spectator în tribune deşi urmãresc cu plãcere de câte ori am ocazia, concursurile televizate sau demonstraţiile de dans sportiv.

Duminicã, am putut urmãri galele finale ale acestei competiţii şi spectacolul oferit de campionii mondiali Tania Kehlet şi Emanuel Valeri, la categoria standard, adica: vals lent, vals vienez, tango slowfox şi quickstep. Au fost minunaţi, dansul lor era ca o plutire, pãreau cã nu fac nici un efort, deşi în spatele performanţei lor stau desigur ani mulţi de muncã şi dãruire.

Aceastã ediţie a fost un omagiu adus inegalabilului Fred Astaire, de la a cãrei moarte se împlinesc în acest an 25 de ani. Eu am crescut cu filmele sale şi cred cu tãrie cã el a fost cel care a fãcut milioane de tinere sã-şi doreascã sã danseze şi sã se viseze dansând alãturi de el.

Am urmãrit fascinatã concursul la care au participat la cele 4 grupe: juniori 1 standard (12-13 ani), juniori 2 standard (14-15 ani), tineret şi adulţi latino (16-35 ani) şi seniori 2 standard (45-55 ani), perechi din România, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Spania, Italia, Grecia. Toate perechile rãmase în concurs, care au evoluat în galele finale, au oferit un spectacol plin de culoare şi graţie, dar totodatã plin de pasiunea fãrã marginii a dansului latino (samba, rumba, cha-cha, passo-doble şi jive). Am încercat din rãsputeri sã cuprind vizual întregul spectacol ce se desfãşura în ringul de dans, pe parcursul întrecerii, încercând sã surprind fiecare pereche pe mãsurã ce evolua, dar ar fi trebuit sã am puterea de concentrare şi analizã a unui arbitru de ring.

Rând pe rând, fiecare participant lua locul 1 în inima mea, apoi o altã pereche mã atrãgea în dansul sãu şi uitam pentru o clipã de celelalte. Nici nu am simţit când a trecut timpul, atât am fost de absorbitã de frumuseţea costumelor, de ţinuta dansatorilor, de ritmul ameţitor în care se mişcau, de bucuria care li se vedea pe feţe, în ciuda efortului evident de a evolua cât mai bine. Trebuie sã spun dacã mai este nevoie, dansul sportiv este un sport pe cât de frumos pe atât de solicitant. Recunosc cã am aplaudat în picioare evoluţiilor acestor sportivi atât de frumoşi şi de talentaţi.

Am încercat sã surprind imagini din timpul evoluţiilor şi sper sã vã placã, fãcându-vã astfel sã vã doriţi ca la urmãtoarea competiţie sã vã aflaţi în salã sau, de ce nu, sã mergeţi chiar sã luaţi cursuri de dans. Priviţi dansatorii ce posturi frumoase au, fetele cât sunt armonios alcãtuite şi cât de graţioase, cât de frumos îşi poartã tinutele, cu aceea siguranţã pe care ţi-o dã încrederea în forţele tale şi în munca dusã cu rãbdare şi dãruire. M-a impresionat în mod deosebit evoluţia copiilor care au concurat la juniori 1 şi 2 standard, delicateţea cu care s-au lãsat purtaţi pe aripile valsului vienez.

Dealtfel, m-am bucurat sã aflu cã, perechea câştigãtoare din acest an la categoria juniori doi standard, sunt români şi totodatã vicecampioni mondiali la aceastã categorie. Dar surpriza cea mai mare pentru mine, a venit din partea celor 4 perechi de dansatori înscrişi la categoria seniori 2 standard, adicã între 45-55 ani, evoluţia lor fiind apreciatã de toatã lumea cu aplauze prelungite. Cred cã voi cãuta sã gãsesc o salã de dans şi poate peste câţiva ani mã voi numãra şi eu printre participanţi. Cine ştie?

Lasă un răspuns

